tisdag 21 april 2009

Första dagen

Anledningen till att jag startar en ny blogg är att jag tycker det är kul att skriva och dessutom sätta nya mål för framtiden som dessutom följs upp här. Jag sitter på skolan i Leeds och väntar på att min överföringen av min film ska bli klar. Det har tagit ca 3 timmar och under tiden har jag läst nyheter (mycket sexbrott idag!) och bloggar (http://desperatelyseekingmrfarzaneh.blogspot.com och http://damon.se). Har varit kul. Så fort filen ligger på mitt minneskort ska jag hem och börja redigera. Filmade hela helgen till mitt projektarbete som riktar sig till utbytesstudenter i Sverige. Det är lite av en, inte parodi, men komisk film om svenskhet. Vi får se om det fungerar. Tänkte lägga upp lite material här så kanske man kan få lite feedback, det är alltid kul.
För övrigt så gick jag ut i lördagskväll efter att ha filmat klart. Först var det bulgarisk middag med vänner, var väldigt trevligt må jag säga. Sedan hängde jag med till Wendyhouse som är en klubbkväll på universitetet som riktar sig till goths. Har aldrig varit förut, inte riktigt min cup of tea har jag tänkt och artigt tackat nej till inbjudningar. Men nu är det bara några få månader kvar av livet i Leeds och jag tänkte att vafan, man får väl ta sig en titt då, prova något nytt + att det var en söt kille som bjöd med mig. :)
Och tadaaa, det var kul! Var inte så fullsmockat så det var plats till att skutta runt på dansgolvet till 80-tals rockmusik och jag hade faktiskt riktigt kul. Dansade för övrigt med en överviktig asiatisk transvestit i latex. Han/hon såg ut som en stoppad korv och jag blev helt uppslukad i en varm kram när jag kom fram, det var en upplevelse jag inte varit med om tidigare!
Slutsats: Wendyhouse är inte alls fullt av konstiga människor som skär sig och suger blod a la vampyrer utan snarare av varma människor som inte är prententiösa och dömande.

För övrigt så har det varit grill hos David, vilket varit riktigt trevligt eftersom vädret tillåtit och igår satt jag och en kurskamrat i parken och njöt av solen. Tyvärr hade ingen av oss solkräm så min rygg är kräft-röd och svider. Men... vem fan bryr sig när det är strålande sol ute!

Ikväll blir det pub med skandinaviska föreningen och -tack och lov- matleverans från Tesco's! NICE ONE!

1 kommentar:

  1. Yeah baby. Vi lär ses när du kommer till swe igen. Komma till gbg och cruisa runt på liseberg lr ngt ;)
    Elias

    SvaraRadera